a guinness a day keeps the doctor away

efter att ha ätit en redig frukost på vårt hostel så var det dags för första äventyrsdagen i dublin som vi hade döpt till guinness-dagen, och det här är anledningen till varför;

hann bara gå några meter innan jag hittade någonting att fota. tänkte på bockarna bruse då dessa ord stod i mitten av en bro. förväntade mig nästan att höra "nu kommer jag och äter upp dig!"
några meter till hann vi gå innan vi hamnade lite vilse bland mellangatorna, men lisa-kartläsare fixade.
vi började förstå att vi var nära dock då ordet guinness började dyka upp på ett flertal byggnader.
och här hittade vi någon slags ingång med årtalen på sidorna som guinness funnits. bådade gott.
gick lite till och hittade en ginormous port och jämte den låg alltså ingången. we found it!
gick in till bryggeriet och läste på lite hur själva bryggandet går till. sedan gestaltade lisa och sandra hur vänskapliga irländare är och hur snälla vi alla kommer vara mot varandra den 17 mars.
kom upp till sjunde våning och fick gratis öl. lärde mig att guinness måste få "sjunka" några minuter.
sen efter 2 minuter fyllde bartendern på ända upp och vi fick vår mörka öl till slut. nöjda tjejer.

Kommentarer
Postat av: maja.

tack!

2012-03-25 @ 21:47:26
URL: http://maajis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0