learn to love the burn


morgonen började bra då mamma gav mig en spark i rumpan och jag gick äntligen ut på den löprundan jag pratat om att jag skulle göra varje dag. 7 kilometer i 30 grader tyckte jag inte var illa.

min belöning var att hoppa i poolen. mormor tyckte däremot att det var för varmt att ligga i solen.  

det tyckte varken jag, tommy, helena eller mamma så vi låg på solstolar och njöt.

mittemot vårat hotell låg ett sånt där fiskspa som vi gått och spanat in nästan varje dag. till slut hade vi samlat tillräckligt mycket mod och gick in dit för att låta fiskarna äta på våra fötter.

först kittlades det, sedan vibrerade det nästan och till slut var det nästan bara skönt. 

när fötterna var renade från all död hud så fick man en fotmassage på köpet. gud. vad. skönt.
gick till en annan havsrestaurang för att ta vara på havets då vi skulle hem dagen efter. tråkigt men fint var det iallafall.
åt en fräsch ceasersallad och vitlöksbröd till. gott! ungefär här stramade huden efter mycket sol på kort tid. men det var det helt klart värt. jag saknar värmen mer och mer. visserligen kan det bli jobbigt med för mycket men ge mig hellre 40 plusgrader istället för minsta minusgrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0