it took a train, a ferry and a car to get me here.

blev frågad av mamma om jag ville följa med familjen till köpenhamn och nu innan jag ska bli student i början av september så tänkte jag at varför inte, nu när tillfälle till resa erbjuds;


så jag och göran tog tåget tillsammans ner till helsingborg med ett stopp i varberg först.

vandrade omkring och tog en fika på ett mysigt café vid fästningen innan nästa tåg kom.

framme i helsingborg trampade vi omkring 2 timmar planlöst medan vi inväntade resten av familjen.

det fanns en massa tid för lek och bus. bland annat låtsasköra en rosa bil. 

fanns gott om gamla byggnader dessutom. denna var exempelvis byggd 1906.

gick till helsingsborgsslott också. hann kolla utsikten lite innan det var dags att möta upp med familjen vid färjan.  

hoppade in i bilen och tog båten i 20 minuter över till danmark. det blåste extremt mycket på däck.

kom till köpenhamn, checkade in i hotellet och kollade till utsikten det första jag gjorde. det var lite knarkkvarter varning på en bakgata men that's köpenhamn är så det var bara att rycka på axlarna.

på kvällen åt vi indiskt. jag valde kyckling och fick en chilisås att doppa i. lärde mig en brutal läxa när min mun började brinna, ögonen tårades och jag trodde jag skulle brännas inifrån-och-ut att när en indier erbjuder chili så innebär det chili som är växt in the deepest, darkest, hottest fires in hell. sen var det hem och dricka litervis med vatten och sova. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0