don't treat your stomach like a waste basket

skaffade mig lite mer självförtroende och fick för mig att köra på lite annorlunda maträtter istället;

onsdag;
körde lite vegetariskt. aldrig ätit falafel innan så tänkte att det kanske blev dags att testa det.
införskaffade nödvändigheterna såsom persilja, vitlök, salladslök, spiskummin, kikärtor och en mixer.
hakade upp en del av ingredienserna. temat gick uppbarligen i grönt.
blandade ihop allting i en bunke och sedan med mixerna. tog ett bra tag men det var det värt.
rullade smeten till bollar som jag plattade ut med handflatan efteråt.
efter en längre stekning på okänd tid så är de här  10 minuter avsvallningstid i ugn så stelnade de ofh blev ätbara och festa. riktigt gott.

torsdag;
hade inte jättegott om tid så körde på simpla men supergoda eggs in a basket.
fullkornsbröd, ägg, gurka, rödlök och paprika var det enda som behövdes.
gjorde hål i brödet där äggen ska vara och stekte sedan först upp brödet i stekpannan.
gjorde iordning en fräsch sallad under tiden.
när brödet fått färg knäckte jag in ägget i hålet.
när båda var färdiga så var det bara att lägga upp på tallriken och äta. supermättande och superlätt. allt som allt så gick min matvecka väldigt bra och jag lärde mig mycket! bland annat att det är roligt att laga mat - speciellt när det blir bra.

Kommentarer
Postat av: D

>Alltså... jag lade bara alla inläggen i utkastet, såattteeeee de finns kvar!! :)

haha tänkte bara på "the basket case" från the breakfast club ---> världens bästa film.

2012-02-12 @ 11:53:17
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: josefine

haha, det där har jag aldrig sett någon göra tidigare! kanske värt att testa någon dag hihi :)

2012-02-24 @ 22:03:58
URL: http://josefinen.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0