the grass is much greener on the other side

det irländska vädret hann ifatt oss på fredagen då vi skulle åka iväg till en lite mindre by vid namn saggart. vi försökte vara glada ändå;

väntade på spårvagnen för första gången på hela resan. lite för långt att promenera dit nämligen.
byn var mindre än vi förväntat och det här var i princip det enda gröna som fanns. total besvikelse.
det fanns dock en lite mysig kyrka mitt i alltihopa, med ett fint tak, som vi gick in för att värma oss i.
åkte tillbaka till dublin och gick på national leprechaun museum. lite barnsligt men ändå kul tyckte jag. speciellt när man fick sitta på enormt stora möbler.
klev in i ett sagorum där det fanns "a pot of gold" som tillhörde en leprechaun. fick även lyssna på rätt hemska historier om troll, älvor och pysslingar.
blev sedan ombedda att måla en teckning innan vi fick gå. det ingick även ett klistermärke!
min teckning var väldigt fanatasilös - jag skyllde på regnet. men den fick ändå placeras i en guldram.
och efter en lång dag fylld med dåligt väder och småbesvikelser så behövdes det en tallrik friterad mat att frossa i. säger bara; gott var det!

Kommentarer
Postat av: Andreas

Haha gillar första bilden, ser ut som en bild för ett indie pop band. :P

2012-04-07 @ 22:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0