little things that became big things

vardagen dokumenterades visserligen inte lika flitigt men några bilder knäpptes nog allt;

varje morgon när jag vaknade och satte mig upp så möttes jag av en ondsint häst upplyst av solen som lös in från de gigantiska fönstrerna.
på väg mot skolan för att lämna av katie så passerade jag alltid detta träd. wierd but beautiful.
det här var dock höjdpunkten på hela min en och en halv veckas i toowoomba och även promenaden till skolan. huset "elsewhere", det behövs inte sägas mer.
två veckor in i jobbet pratade jag och familjen om att det inte riktigt fungerade och vips, så satt jag på nästa greyhoundbuss till brisbane för att möta upp virginia och leva livet i australien istället.
åkte förbi skördar på skördar på skördar. i flera timmar var detta den enda synen jag såg åt alla håll.
och där sa jag adjö till the australian outback och välkomnade storstaden och stränder och sol istället. hejdå toowoomba. 2 veckor och ett misslyckat au pair jobb senare så var det dags att låta det riktiga äventyret börja!

Kommentarer
Postat av: amanda

svar: fattigdom var ett samtalsämne, inte något vi saknade av sverige (finns inte så mycket där, right?). såklart skulle jag inte byta ut Paris mot något annat, men ibland längtar man lite efter sin egna kultur eller bara lite svensk mat. men det bland det bästa jag gjort i mitt liv att komma hit, misstro mig inte! kramar!

2011-10-23 @ 12:20:07
URL: http://amandastyle.blogg.se/
Postat av: Felicia

trist att det inte fungerade... men australien låter ju inte helt fel ändå :)

2011-10-23 @ 13:25:37
URL: http://hardluckwoman.webblogg.se/
Postat av: D

måste säga that I'm loving the documentation here asså! du gör det intressant och du har fått mig att fortfarande läsa, och det är fasiken en komplimang för jag är nog världens mest svårflörtade! hehe

2011-10-24 @ 13:09:23
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0