teeny tiny houses

från juli till januari förra året befann jag mig i australien. eftersom jag inte har visat upp bilder från det än så tänkte jag att nu är det nog dags. så här är jag, min mamma, min mammas pojkvän göran och min morbror i melbourne;

jag och göran poserade lite fint utanför james cooks stuga i melbourne.
jämte den låg "pixies tree". mamma minns den från när vi brukade bo här. den var fylld med älvor och andra magiska varelser. halvt nedhuggen tydligen men med det viktigaste kvar förstås.
och bredvid den låg sedan en minityr stad som england dedicerade till melbourne som tack för att de hade skickat mat medan de svalt under andra världskriget. väldigt fint må jag säga.
det var en massa gammaldags hus byggda i småbyar, ovanpå stenkullar, jämte buskage.
som den här. hur mysigt? hade lätt bott där om jag bara var lite mindre.
städerna hade små murar och miniatur trädgårdar och till och med tegeltak.
det fanns till och med en kyrka med färgat glas detaljer och ett kors på taket. det roligaste är att jag faktiskt minns den här staden trots att det var 9 år sedan jag kom till sverige.

Kommentarer
Postat av: Pia

Vad roligt! Häftiga kort.:)

2011-10-14 @ 09:15:56
URL: http://piacharlotta.blogg.se/
Postat av: Anonym

vad fina bilder du tar! kram mamma

2011-10-14 @ 13:58:59
Postat av: amelie

Trädet var helt galet fint.....!!

2011-10-14 @ 15:30:21
URL: http://amelieapartment.tk
Postat av: veronica

Vilka härliga bilder och söta små hus:)

2011-10-15 @ 14:36:42
URL: http://zimones.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0