learning a little culture

efter att ha spenderat någon timme i luften kom jag ner på marken igen. några steg bortåt hamnade jag på immigration museum; 

där pågick det en utställning med "west africa". blev lycklig innan jag ens hade gått in. 
det började med fertilitetsstatyrer. de sägs öka sexlivet. kanske något man borde införskaffa?
fortsatte mot ceremonimaskerna. hade inte haft något emot att ha de hemma på väggen alltså.
dansstatyterna stod och väntade näst. kände mig lite inspirerad till att dansa när jag gick förbi.
ännu mer statyer, men dessa hade inte större innebörd vad jag minns. men vackra var de.
lite traditionella trummor fick avsluta den utställningen. gick vidare upprymd, danssugen och fundersam över vart man skulle kunna köpa fertilitetsstatyrer. nog sagt.
nästa del handlade om hur britter blev australenare. såhär såg det ut ombord i deras sovsalar.
sedan var de såklart tvungen att ha lite information, vilket de fick i form av en emigreringstidning.
det fanns vykort som de hade skrivit, men som blivit lite "uppdaterade" och läslig så att säga.
alltihopa avslutades med ett väldigt uppiggande men samtidigt väldigt deprimerad faktum. tror det var skorna som gjorde det. och det var museum nummer 1.

Kommentarer
Postat av: Mio

Svar:

Tack finis och detsamma!

För mej är det inte länge så att den här staden är för liten för mej, det här landet är för litet för mej. Dock är jag glad bara jag kommer bort från västra götaland, men helst vill jag bort från Svearike.

Ska vi köpa hem en flaska vin på fredag och dricka oss lite fulla?? <3

2011-11-24 @ 12:34:01
URL: http://ointaglig.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hej söta du!

Jag har massa julklappstips på bloggen nu =) om du har svårt för att hitta dina klappar så kika in :)

2011-11-24 @ 17:51:48
URL: http://saandriiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0