just take me somewhere nice

men det var inte bara släkt jag träffade. jag träffade även en man vid namn jae som jag blev förälskad i. han tyckte det var dags att jag såg adelaide alla fina sidor;

jag tyckte förstås att han var allra finast och hade nöjt mig med att titta på honom hela dagarna men det var kul att få se vad adelaide hade att erbjuda också såklart.
han tog mig förbi en massa ställen med knepiga namn. såsom myponga.
som ledde till old noarlungas och deras finaste kyrkogård med en enda mäktig byggnad.
och en mäktig ängelstaty någonstans där i mitten. gammal kyrkogård var det också.
och en mäktig utsikt. hade inte haft något emot att ligga död där några århundranden.
vidare mot mclaren vale och en stock där folk hade ristat in saker. såsom indianer, tror jag?
men även en drake i ena ändan. rätt häftigt tycker jag.
just när man trodde man sett allt. på sellicks beach, en av alla tusen stränder i adelaide och australien överhuvudtaget, så cyklade en snubbe i havet samtidigt som han fiskade.
willunga township var nästa stopp. här var alltså en gammal by från typ 1800-talet.
det här trädet fick mig att bli lite nervös dock. för det ser ut som ett missbildat rådjursskelett. och once you see it it can not be unseen. såg det inte först men nu kan jag inte sluta se det.
vi avslutade dagen uppe på willunga hill. träd, ängar, åkrar, havet och himlen i en enda fantastisk utsikt. kan säga att vi satt där uppe i några timmar jag och jae och bara pratade. någonting jag aldrig kommer glömma.

Kommentarer
Postat av: Pia

Underbara foton som vanligt. Det drar i restarmen nu igen.:)

2011-11-02 @ 09:19:00
URL: http://piacharlotta.blogg.se/
Postat av: D

änglastatyn var jättefin, älskar det lite nedgångna! som vanligt är det alla fina bilder ;) australien är nog ett äventyr.

2011-11-02 @ 10:57:12
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: Sandra

sv: åh, tack haha! blev faktiskt väldigt nöjd, får hoppas jag får till det ännu bättre imorgon bara!

2011-11-03 @ 21:56:58
URL: http://bananaspoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0