a trip down memory lane

medan erin hade skola i några timmar tog jag mig upp tidigt på morgonen och kickstartade hjärnfabriken. att memorera min skolväg var inte det lättaste; 

hittade till första riktmärkte iallafall. "edithvale wetlands and bird hide" skylten gömde sig.
en massa mossa hade lagt sig ovanpå vattnet också. lite misskött men ändå så magiskt.
kom fram till min gamla gata där jag säkert satt och betraktade skylten en halvtimme för att försöker överkomma  chocken att jag faktiskt stod på samma plats som jag lekte för 9 år sedan.
att gatan hade mer träd var det första jag la märkte till. men annars hade ingenting annat förändrats riktigt. bara människorna inuti husen isåfall. skrämmande egentligen hur tid kan stå still.
tog de få steg fram till vårt gamla hus. och där satt jag. i all min stillhet. huset vi flyttade in i, och sedan ifrån. huset som bär med sig tusen minnen. huset med stort h, helt enkelt.
några gator neråt fanns min barndomslekplats också. vet inte hur många timmar jag lekte här.
hittade också min gamla lågstadieskola som jag faktiskt fortfarande har kvar skoluniformen ifrån.
och sen en av mina favoritlekplatser på skolgården. här spenderades också x antal både skoltimmar och fritidstimmar. kanske inte så intressant för er att se men jag kan säga att det var en "blast from the past" för min del.

Kommentarer
Postat av: D

klart det var intressant! har flyttat runt lite jag själv, och man blir alltid så nostalgisk när man återvänder, och då känns det som det kvittar var det är i världen :)

2011-11-17 @ 22:07:51
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: Mio

Svar:

Tack så jättemycket! Do k hade det inte gått utan mina assnygga och grymma modeller!! ;)

Och nej, eld-bilden är jag inte nöjd med. Vad du än säger tyvärr.... <3

2011-11-18 @ 00:01:13
URL: http://ointaglig.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0