a change of scenary

efter 9 års ivrig väntan så tog jag mig tillbaka till staden, till min barndomsstad, till den hittills bästa staden i världen - melbourne förstås;

nanna tog mig till buss stationen som låg i stan. är fortfarande förvånad över varför jag hade på mig den fulaste hatten jag kunde hitta. men vad gör det? jag skulle faktiskt till melbourne! boo-yah.
tog en fireflybuss i 14 timmar mellan adelaide och melbourne. ganska sjukt lång tid.
rusade iallafall förbi en massa vacket landskap så för min del gjorde det inte så mycket.
första stoppet var i tintinara där det inte fanns mer än höbalar folk målat på och en besinmack.
nästa stopp, och där dagens lunch skulle ätas, var ett ställe vid namn Nhill. en inbjudande park och en god lunch senare så var vi på väg igen.
plötsligt var vi halvvägs och jag hann ta en snabb och småsuddig bild ut igenom fönstret som bevis.
det vackra landskapet fortsatte. tror jag spenderade galet många timmar bara igenom att stirra ut.
till slut kunde man skymta staden igenom taggtråd. mitt hjärta hoppade över ett slag ungefär här.
nådde slutstationen för att sedan behöva byta till ett tåg mot edithvale (mina gamla hemtrakter) för att komma hem till min kompis. här gömdes och glömdes kameran då jag var alldeles för upptagen med att hitta platformer och ha ett kärt återseende.

Kommentarer
Postat av: D

hihi gillade skylten som visade att man var halvvägs! då vet man att man har lika jävla länge kvar som man redan rest;)

2011-11-17 @ 22:03:19
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0