the other half of the year

i juli fick jag vara både lägenhetsvakt och kattvakt i 10 dagar åt min kusin och hans flickvän, busade med katterna dagligen, fikade då och då och hängde på krogen nästintill varje kväll.
åkte även till tina i uppsala där vi åt goda frukostar i form av färsk frukt med vanilj yoghurt, satt i hennes fantastiska växthus, gick till botaniska trädgården och såg djurskelett på husfasader.
augusti är en månad att minnas då jag införskaffade mig min första tatuering på pistolero, hade hejdå middag för johanna som drog tequila shots och gick även på hemmafester då och då.
men inte bara det - utan åkte till stockholm för att delta i pride tillsammans med mio, michaela och matthias, känna lite kärlek, kramas lite, dansa lite mer, träffa nya människor och be proud to be bi.
i september började jag äta sjukt mycket sallader, åt stora glass-strutar (på balkongen, i september!!!) med michaela, drack islatte med mio och poserade i shoppingspeglar.
bytte sedan ut grå höstvardag mot 30 grader sommar och london, satt i fönstret på hotellet och glodde ut, överkonsumerade starbucks, gjorde massa sightseeing och blev förälskad i camden town.
de första dagarna av oktober var jag fortfarande i london och åt marknadsmat i notting hill, gick på alla museum, vandrade runt på brick lane och åt eggs benedict till frukost.
sen mötte jag hösten och alla färgglada löv i mina nya, vita doctor martens, visade upp lite av mina köp ifrån england och åt mycket äpple samt drack enorma mängder grönt te.
alla helgona inföll under november och det betydde maskeradfest förstås. de som dök upp var wednesday, bellatrix lastrange, en klostermunk, rosemary och hennes onda bebis osv.
det blev dags att julpynta staden, jag åkte till uppsala igen och red häst, tog tåget till värnamo för att närvara på en kompis 20-års fest och var även och tittade på ljusen på kyrkogården.
december kom tillsammans med byggande av pepparskakshus, överäta på julbord, dra till gaybaren gretas i göteborg där jag träffade lisa, gick på jul på liseberg tillsammans med henne och åh, lyckligaste månaden på året.
bakade pepparkakor med mormor också, åt både svenskt och australenskt julbord och avslutade året med att införskaffa en ny piercing tillsammans med soph. och det var 2011 det.

Kommentarer
Postat av: Tina

är mycket förtjust i både juli och november i must say :*

2011-12-31 @ 18:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0