don't live to eat, eat to live

i söndags bestämde jag mig för att ta tag i mitt nya, nyttiga liv och även för att utmana mig själv lite inom matlagning. så jag skrev ett matschema och inköpslista för den kommande veckan och tada, resultatet; 

måndag;
tänkte börja lite lätt med kyckling- chilisåssallad.

använde kycklingfilé med paprika och svartpeppar och rosemary som kryddor och avokado, gurka, en champinjon, fetaost, körsbärstomater och spenatblad som salladstillbehör.
skar upp grönsakerna på vår fina trägris.
stekte upp kycklingen, färdigkryddad och ready to go.
när kycklingen var genomstekt tog jag en av filéerna och delade upp i mindre bitar.
slängde sedan ihop allting i en skål, hällde på chilisås och njöt av en asgod sallad med ett glas mjölk.

tisdag;
gick vidare till ugnsbakad potatisar och morötter med kyckling.

tog fram alla kryddor och grönsaker. har fått dille på rödlök numera.

skalade även potatis och morot.

skar upp dem i stavar, öste på med en massa rosemarykrydda och la in i ugnen.
gjorde iordningen salladen under tiden. gurka, rödlök, körsbärstomater, paprika, spenatblad är likamed gott.

stekte upp kyckling tillsammans med lite ny krydda och vitlök och la ihop det med salladen. yummy in my tummy säger jag bara.

Kommentarer
Postat av: D

det där såg ju gott ut får man ju säga!! är inte så keen on morötter, men bortsett från de så ;)

2012-02-11 @ 18:50:55
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: matilda

men åh. gott!!!

2012-02-15 @ 16:58:31
URL: http://somsnus.blogg.se/
Postat av: linn

Älskar stilen på dina matbilder :)

2012-03-09 @ 08:33:22
URL: http://drivkraften.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0