camden town is a part of town i like

åkte till camden town för att hänga lite bland bohemmarknader och färgfasader.
jag kom tidigt, innan allting hade hunnit öppna ordentlig,t så jag unnade mig lite starbucks.
jag fick till och med se några av de målningar som fanns på dörrarna affärerna gömde sig bakom.
camden stables var bland det coolaste jag har sett. de har gjort om hästbås till olika småbutiker.
exempel på det var denna butik. med en massa vinyler, cd-skivor och allt möjligt musikrelaterat.
och sedan en till vinylbuktik - med en liten twist. ytterst fräckt.
hittade speglar överallt och tänkte att "hej, där är ju jag" och förevigade den stunden.
blev dags för mat. det fanns så otroligt mycket att välja mellan. varje hörn minst. men valde tillslut lite kinesiskt ihopplock för småpengar. och gott var det. åkte tillbaka till hotellet och satte mig i en park för att läsa de resterande soltimmarna. och det var dag 4. godnatt!

touristing only like a tourist knows how

en ny dag, nya äventyr. tog tunnelbanan till picadilly circus. kändes lite för långt att gå.
och här är det. trodde det skulle vara större men så var det inte. fin är den iallafall.
började vandra och vips, så var jag i china town helt plötsligt. de går all in med decorationer.
bestämde mig för att turista a lá london-style via hop-on hop-off buss. började vid trafalgar square.
fortsatte mot westminster abbey och all dess höghet.
på andra sidan stod houses of parliament mitt i allt solsken.
och sedan stod jag och log alldeles för stort framför big ben. typiskt turist you know.
det här var någonting jag tyckte var väldigt fint och som berörde om inte annat. det är en staty för att hedra alla kvinnor som har varit med i krigen. go women, go women, go go.
längst upp bland alla smala gator i london central hittade vi st. paul's cathedral.
sedan hoppade jag av, gick och åt sushi och pang, fick migrän. så jag åkte hem och sov. skulle gått på bio men gör det en annan dag istället. imorgon tar jag nya tag. dag 3 complete. godnatt!

a whole day shopping

klockan 8 väcktes jag av billjud och solljus. öppnade fönstret och möttes av denna utsikten. inte fel.
gick ner för att äta lite hotellfrukost. det bjöds på müsli, apelsinjuice, melon och rostad bagel med jordgubbssylt och ost och skinka. mycket energi och mycket, mycket gott.
lämnade hotellet en timme senare i riktning oxford street. shopping på schemat då förstås.
passerade visst marble arch på vägen. så himla kunglig och vacker och ståtlig.
primark blev första stoppet. en och en halvtimme och några klädesplagg rikare drog jag vidare.
hittade färgglada fasader på byggnader med mysiga caféer på botten.
stannade för lunch. avokado och kycklig macka med mangosmoothie från pret. lycka i en smörgås.
affärerna hade udda men unika prylar på väggarna. det här var en av de jag gillade mest; småhundar. det får avsluta dag 2. med onda fötter och ett leende på läpparna säger jag godnatt!

arriving in london

tänkte spice up my life lite, så mamma tog mig till landvetter flygplats och bjöd på en fika.

sedan hoppade jag på ett easyjet flyg med destination london.
åkte över fina småöar mitt i havet och allting bara kändes så himla magiskt. att vara på väg liksom.
och plötsligt var vi över england och ängar och grönska. grät lite av lycka.
först var det tåg från gatwick flygplats till victoria station i london.
bytte till underground tunnelbana för att ta mig till paddington station.
en kort promenad från stationen och vips, så var jag framme vid mitt hotel. ultramysigt är det.
några steg bort hittade jag en italensk resturang, beställde godaste tortellini med spenat och fetaost fyllning och i taket fanns det tranor. ett fint avslut på min första dag. godnatt!

sydney from above

för ett år sedan befann jag mig i australien. jag var i syndey bland annat och åkte upp i sydney tower. detta var utsikten. rekommenderar det starkt.