growing old is mandatory, growing up is optional.

vaknade upp ett år äldre och i dublin dessutom, kunde inte bli bättre. dessutom var hela dagen samt natten hur fin som helst. kunde inte önskat mig en bättre 21-års dag;

till frukost överraskade tjejerna mig en en halloncheesecake och sjöng happy birthday. lyckan alltså.
självklart fick jag posera med den vackra skapelsen innan jag blåste ut ljusen och önskade mig något. fast vad önskar man sig när man redan har allt just i den stunden?
hur som helst; sightseeing nästa! började med christ church där helgons gravar och guldfåglar fanns.
gick raskt vidare till dublin castle, där lisa och sandra agerade vakter.
läste karta igen. denna gången fick alla vara med och bestämma vilken väg som såg snabbast ut.
kom fram till grafton street till slut där jag ville ha kaffe, nämnde min födelsedag för ägaren och fick en grattis muffin från en snäll irländsk tant som stod bakom oss i kön. only in ireland alltså.
satte oss i st. stephans park och myste lagom fint på det gröna gräster och i solen.
det var så vackert i parken. i mitten av mars. det är alltså sant att det är grönt året om i irland.
gick vidare till st. patricks church där vi satt på ytterligare en gräsmatta och njöt av solen.
hungern tog över och vi gick in på  mellangator för att hitta ett ställe vid namn eddie's rocket's.
det såg så typiskt 50-tals amerikansk diner ut att jag kände mig tvungen att äta där. de hade till och med små jukeboxar vid varje bås.
och som födelsedagsbarn unnade jag mig en oreomilkshake. den var så himmelsk god att jag höll på dö.

Kommentarer
Postat av: hakuna matata

Åh vilken fin blogg du har! Brukar inte fråga det här... men ska vi följa varann via Bloglovin?

2012-04-02 @ 10:19:39
URL: http://sofiafrandberg.blogg.se/
Postat av: Isabelle :]

Sv: Min helg har också varit bra :)

2012-04-03 @ 15:59:19
URL: http://isaloll.blogg.se/
Postat av: catarina

sv. tyst med dig, du är fin som du är!

2012-04-05 @ 21:39:36
URL: http://dailydoseofimagery.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0