when i just packed my bag and left

tänkte visa er vart min resa började. var på resande fot i säkerligen runt 28 timmar sammanlagt. allt började på flygplatsen;

med backpacken packad, vänner och släkten samlad och självmordsbombare i magen så var jag redo att åka iväg för äventyr i australien.
hejdå sverige, hej tyskland. i frankfurt fick jag ta en "shuttlebus" till den rätta terminalen.
några hissturer och lite hej-jag-är-totalt-vilse senare så hamnade jag rätt till slut.
med rätt menar jag på en bar vid namn "fly away bar" med två nyfunna tyska vänner tittandes på fotboll med en öl blandad med sprite aka. shandy. when in germany do as the germans, ja?
12 timmars flyg mellan frankfurt och signapore och då behövdes mat. flygplansmat brukar inte vara supergott men när man är hungrig så är allt gott märkte jag.
singapore flygplats, där vi hade en timmes mellanlandning för bränslepåfyllning och uppfräschning av planet, erbjöd palmer. inomhus. wow-faktorn var hög.
en flygresa mellan signapore och sydney och en alldeles förtrollande soluppgång senare var jag nästan framme.
anlände till slut i brisbane klockan halv 9 två dagar lokaltider senare. jetlagged och trött men aldrig varit så lycklig över att vara hemma igen för första gången på 9 år.

Kommentarer
Postat av: N E L L Y

Åh, vilket land åkte du till? Vet inte vart brisbane ligger :)



- Ja men verkligen! Där tog du orden ur munnen på mig. Man mår så mycket bättre av miljöbyten ibland! Att göra vad man vill och känner för osv, man behöver verkligen det :)

2011-10-17 @ 02:02:33
URL: http://nnahlbom.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Oj, två dagars resande ;) haha jag förstår att du var trött då!

2011-10-17 @ 09:40:34
URL: http://lovisars.blogg.se/
Postat av: Mamma

hemma :-) Man tänker stort när man tänker så. :-)

Hemma blir Australien. Hela landet. *hemma' för dig var också Perth, där du föddes, Melbourne, där din första skoltid påbörjades.

Du är så duktig med foton, uttryck och upplägg. Man blir mycket imponerad. Kram

2011-10-17 @ 13:02:18
Postat av: N E L L Y

- Ja fy, då är vi två!

Åkte du själv?! Shit vad modigt! Jag har velat åka till australien sen typ 5 år tillbaka :) Och nu när jag har tagit studenten känns det inte riktigt såm att något hindrar mig längre. Rekomenderar du det? :)

2011-10-17 @ 14:58:17
URL: http://nnahlbom.blogg.se/
Postat av: Lovisa

SV Jo förstår det! Skönt att jag bara ska till England i sommar, det tar ju bara 2h ;)

2011-10-17 @ 16:13:15
URL: http://lovisars.blogg.se/
Postat av: N E L L Y

- Jaa, jag har bara hört en massa positivt om australien! Så skulle verkligen vilja åka dit :)

2011-10-17 @ 16:43:12
URL: http://nnahlbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0