in the memory of steve irving

åkte hem till en annan familjkompis, bodil, i några dagar och hon tog mig till australia zoo som steve irving byggde upp och som nu drivs av hans familj i hans minne;

precis vid ingång fanns det en fin hederstavla med en massa signerade khakitröjor, vilket var steve irvings. och förstås steve med en krokodil. "what a beaut she is", som han skulle sagt.
jämte detta hittade vi riktiga krokodiler som vilade sig under sina buskar.
och förstås den obligatoriska turistbilden på "hej-jag-blir-uppäten-av-krokodiler-nu". fast jag ser väldigt nöjd ut för att nästan bli uppäten måste jag ändå medge. rockin' it.
bästa var nog ändå röd pandorna. helt förälskad i dem är jag. de är så små och söta och aw.
vandrade rakt in i roo haven. låg en massa snälla kängrus precis överallt som man fick klappa.
så jag letade upp den coolaste och tog kort med honom. i called him mister laidback kangaroolaroo,
vi fick ju förstås inte missa "the croc show" heller. ungefär en 30 minuter show fyllt av krokodiler, ormar, elephanter och så vidare.
vackra fåglor intog himlen precis ovanför oss också. inte något man ser varje dag.
dök som sagt upp elephanter som fick i led och höll varandra svansar i snablen. gulligast hittills.
sen fick jag klappa en liten koala på rumpan för att jag inte nådde längre upp. den uppskattade det nog, vad vet jag - den sov ju. som de gör majoriteten av tiden för att de jämt är höga. gillar koalor.
avslutade med att se två pussande sköldpaddor. kändes som det enda rätta efter denna dagen. dödstrött men ändå tacksam för allt blev det lite vin på kvällen och däcka lagom härligt i sängen.

Kommentarer
Postat av: Sandra

sv: men åh, tack fina du!! :D

2011-10-29 @ 17:19:13
URL: http://bananaspoon.blogg.se/
Postat av: D

så mysigt att gå på zoo! måste fråga.... var mr croc uppstoppad eller var det en plastversion 2.0 av en krokodil, som man kunde stoppa in anletet i? ;)

2011-10-30 @ 18:40:12
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: Pia

Fina kort! Jag blir ressugen!

2011-10-31 @ 12:39:29
URL: http://piacharlotta.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hej, jag har en dagens blogg tävling just nu, skulle vara kul om du är med! :)

2011-10-31 @ 17:15:09
URL: http://jenifererikson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0