meetings and greetings

en månad i australien och det blev dags att lämna brisbane för adelaide för det nervösa mötet - att träffa släkten för första gången på 9 år; 

tog ett morgonflyg från brisbane till adelaide. 2 och en halv timmes inrikesflyg. insane. men åh så vackert. satt klistrad vid fönstret. lite smådarrig och småpirrig förstås också.
farmor, eller nanna som vi kallar henne, mötte upp mig på flygplatsen. sedan tog hon mig till stranden. det var tydligen viktigare än att lämna av min backpack och sånt där. jag klagade inte.
precis ovanför stranden fanns en secondhand affär som vi besökte för skojs skull; reefside recycle.
undervattenstema och kände mig som ariel i lilla sjöjungfrun i hennes "människogrejsamlingsgrotta".
mötte min kusin chloe också för första gången någonsin. hon föddes nämligen 7 månader efter vi flyttade till sverige. så det var ett roligt möte. vi fastnade för varandra direkt trots åldersskillnaden.
på kvällen fick jag följa med nanna till hennes "darts" tävling. det var mest gamla tanter som var hysteriska över att jag var svensk. men lite roligt ändå. dag 1 i adelaide alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0