big city wonders

anlände till brisbane och fick alltså bo hos vår familjvän virginia. så himla snällt! och det var här som en helt ny resa för mig började; 

var tvungen att ha ett australenskt nummer, så jag körde på virgin. de hade lustigast kort.
kom till huset efter att ha fixat nödvändigheter och där fanns virginias bror, hans fru och deras barn benji. han ville leka lite med mig. och eftersom han var så söt så ställde jag mer än gärna upp.
det blev utflyktsdags igen. destination mount coo-tha, vilket är en helt breathtaking utsiktsplats över hela brisbane. det här är för övrigt jag och virigina. snällare människa är svårt att finna.
så här såg det alltså ut bakom oss. utsikten.
och samtidigt som vi hade sikt över staden avnjöt jag fish'n'chips för första gången på 2 år.
på vägen hemåt igen åkte vi förbi en sådan tänkvärd skylt. tvingade henne att stanna för att fota.
hann vara hemma någon timme innan vi traskade hem till hennes andra bror på grillkväll.
när vi var mätta och belåtna och mörkret hade kommit sa vi hejdå och åkte upp till ytterligare en utsiktsplats. det här är resultatet. lite småskakigt men whatever. you get the feeling ändå. oh brisbane, how i love you.

Kommentarer
Postat av: D

magiskt vackert, på alla sätt och vis!!

2011-10-24 @ 13:07:22
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: Emma

sv: tack så mycket! Vill också till australieen!

2011-10-24 @ 19:27:00
URL: http://myscenario.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0