a beach edging on the city

virginia hade ledigt en dag och vädret var hyfsat så hon tog med mig till southbank;

southbank är alltså en konstgjord strand med brisbane city som utsikt. inte helt fel.
inte heller var det helt fel att det sprang omkring livvakter här och där för att hålla koll.
fortsatte mot the cliff boardwalk. vilket i princip är en promenadslinga runt vattnet.
vi stötte på didgeridoospelande aboriginer med alldeles för stora solglasögon.
det fanns även lite asiatiska tempel innässlade bland all australensk kultur. känns halvdant.
mekaniska pelikaner dök upp från ingenstans sittandes på en tunna. kändes lite bättre genast.
vi mötte upp liz och virginias brors två barn, som jag helt och hållet har glömt namnet på tyvärr, längst upp vid en lekplats. en jäkla backe upp ska jag tala om.
på kvällen belönade vi oss med att gå på bio och sedan äta sushitåg!
mätt och belåtna var vi allihopa efteråt. och lite solbränd till råga på allt. en hur fin dag till som helst i brisbane!

Kommentarer
Postat av: D

supercoolt med fåglarna, haha!

2011-10-27 @ 12:09:16
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: Julia

Åh Australien är verkligen en av mina största drömmar. Ah, alla surfkillar...

Och digeridoo måste ju vara det coolaste instrumentet!

2011-10-27 @ 18:21:25
URL: http://shelivesinafairytale.blogg.se/
Postat av: amanda

svar: men åh, det var absolut inte så jag menade! så himla lätt att missförstå över internet ju. uppfattade dig absolut inte som elak och hoppas inte att mitt svar antydde det heller..? haha! men jag förstår vad du menar, aldrig att jag skulle byta ut det! massa kramar!

2011-10-27 @ 22:05:27
URL: http://amandastyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0