victor harbour

Nanna och jag bestämde oss för att komma ifrån huset lite. det blev därmed en tur till victor harbour och granit island, som är känt för sina pingviner;
när vi kom fram var det marknader överallt som sålde lite annorlunda trämöbler.
kom fram till bron man var tvungen att passera för att komma över till andra sidan.
den kunde man välja om man ville promenera eller åka med en häst-och-vagn. vi gick förstås.
och det var tur det för vattnet var helt klart värt att gå och stirra på längs vägen. så vackra färger.
sedan kom vi fram till själva ön.
och som sagt så är det lite känt för sina pingviner. det fanns graffitivägar, övergångsställen, stenstatyer och det ena och det andra. lite överdrivet kanske men äsch. vackert iallafall.
här är då alltså övergångsstället som pingvinerna använder eller något. två tummar upp för det.
en 5 kilometers vandring runt ön senare och vi satte oss vid en klippa där vattnet slog emot stenarna något så våldsamt mycket. vi fick till och med i ansiktet.
kom tillbaka till början och satte oss i en park med lite lunch. det var tydligen en "memorial park" där det stod lite kors och namn och skyltar. fint sätt att hedra de som varit med i alla krig. och så var det med den dagen då!

Kommentarer
Postat av: D

pingviner, omnomnom! de är så söta, herre jissanes.

2011-11-14 @ 20:37:38
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: Sandra

sv: i mitt fall så vill jag gärna gå upp lite i vikt eftersom jag är så extremt smal, jag väger ungefär 40 kilo, och det är alldeles för lite haha :)

2011-11-14 @ 22:03:42
URL: http://bananaspoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0