we went for a hike and ended up lost

ut i skogen igen. kände mig som värsta friluftsmänniskan när jag var i australien. men det är så annorlunda jämfört med svensk skog. och mycket vackrare om jag får säga det själv. jae tog mig till belair national park;

vandring på 7 kilometer påbörjades. det väntades vattenfall, backar, tunnlar och djurliv.
började med småbäckar här och där. det var så lugnt och stillsamt.
fick till och med syn på några sköldpaddor som simmade och hade sig i vattnet.
fortsatte vidare i all grönska och jag stannade var femte sekund för att dokumentera allt.
vi kom fram till en tunnel som må se väldigt bred och lagom i höjd på bild men ju längre in man kom, ju mer fick man huka sig. till och med shortass jag fick ducka. det säger rätt mycket tycker jag.
vi kom ut ur tunneln in i grönskan och uppförsbackar väntade. jae ville vila medan jag hade alldeles för mycket spring i benen och sprang upp för en liten backe för att fota honom.
ungefär precis ovanför mig fick vi syn på en vildkoala med en liten unge. hon poserade. 
till slut kom vi fram till vattenfallet vi väntat på. satte oss på en liten picknik som var så god att jag glömde bort kameran för en stund. njöt för mycket av maten, utsikten och sällskapet.
7 kilometers vandring som blev till 14 på grund av felaktiga kartor och dåliga orienterare kom vi äntligen tillbaka till bilen. ett sms till min kusin skickades iväg där det stod "WE'RE ALIVE. WE MADE IT OUT. WE'RE ON OUR WAY". och det var ytterligare en fantastisk dag in the land down under.

Kommentarer
Postat av: D

des photos fantastiques! för omgomg jag vill också se en sköldpadda out and about, samt koalor! vart kan man införskaffa sig en sköldpadda inom det snaraste?

2011-11-05 @ 21:54:30
URL: http://www.dennisohlsson.blogspot.com
Postat av: Pia

Koalor och sköldpaddor...Det känns så ofattbart att se på kort sådär. :) Det måste vara en härlig och märklig känslna eller?

2011-11-06 @ 18:40:00
URL: http://piacharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0