you can't catch me i'm the gingerbread man

november slog om till december och det blev dags för pepparkaksbak hemma hos mormor;


mormor hade förberett allting innan vi kom dit. så himla omtänksamt. jag älskar min mormor.
min syskon var också med och vi delade den egengjorda degen lika. det blev lagom. 
mormor hjälpte till att strö ut mjölet och fixa en duglig arbetsbänk åt oss alla tre. 
tommy och helena var väldigt nöjda. det har trots allt gått ett år sedan sista bakandet.
kavlade och tryckte olika former och åt deg och spred mjöl som galningar. som det ska vara. 
ibland gick de sönder. då var det bara att att trycka tillbaka dem i degen och börja om från början.
vid såna här tillfällen förvandlas jag från den 20-åringen jag är tillbaka till runt 8-års åldern.
ja, som ni ser. jag var fullständigt på hugget med min kavel och min myskofta.
när de var klara fick vi dekorera dem också. kanske inte världsbäst men vem bryr sig? dem var goda!
min gris fick avsluta dagen. allt som allt var vi igång i 4 timmar och vi var alla trötta i armarna och magarna men gick nöjda och belåtna hem med våra pepparkakor. tills nästa år då.

Kommentarer
Postat av: dennnnisisisis

fniss, vill också baka pepparkakor!! får nöja mig med köpta UNTIL THEN liksom! dock vill jag testa att faila med ett pepperkakshus!! har du någonsin gjort ett sådant? :)

2011-12-08 @ 14:45:39
URL: http://dennisohlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0