I’ll take the alleyway today, no need for streets they are just complete with other people

tog på oss lite mer kläder än bara bikini och hoppade på en lokalbuss in till chania. så himla typiskt att vi skulle välja en av de varmaste dagarna och svetten bara rann men det var det värt;


för det var helt sjukt fina gränder vi passerade med växter i balkongerna och butiker i botten.

kom fram till hamnen i den gamla delen av staden och mamma fick oss barn att posera ihop.

att säga att det bara var vackert är helt klart en underdrift. vi satt och njöt av utsikten lite grann innan det var dags att vandra vidare för att hinna se allt annat också.

några steg senare höll jag på att gå in i en torkad bläckfisk. häftigt men lite äckligt. 
och medan jag fotade bläckfisken hittade mamma och tommy ännu en vacker plats att sitta på. 
gick förbi flera fantastiska gränder och allt var så gult och upplyst och åh. 
hungern började sätta igång någonstans här så det blev dags att börja leta efter ett mysigt ställe att äta på. 

bingo, precis runt hörnet hittade vi ett litet fik som var perfekt. dessutom blev nog servitören där lite kär i mig för han tittade på mig från under sin lugg hela tiden och vågade knappt säga hej. 
när magarna var mätta och belåtna traskade vi vidare på ömma fötter. gick in i en kyrka som stod mitt på torget. hemskt fina målningar om jag får säga det själv.
mamma lekte jesus innan vi lämnade stället. efter detta bestämde jag och mina syskon oss för att åka hem då fötterna började klaga grymt mycket. påväg tillbaka så hoppade vi av bussen lite för tidigt och fick gå ungefär 2 kilometer för att komma tillbaka till hotellet. men no danger on the roof så att säga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0