switching one town for another

för en vecka sedan packade jag ihop alla mina saker i både mitt rum hos mamma och hos pappa för att lägga ner allting i lådor och flytta till trollhättan. 
 
hämtade upp nycklarna och begav oss till min nya bostad som var väldigt tom men väldigt stor.
soffa, säng, köksbord, bokhylla och låda efter låda bars in och helt plötsligt kändes det inte lika stort längre. kaos med 5 olika människor som ska göra samma sak helst samtidigt. 
hela dagen ägnades sedan åt att införskaffa mat och sådant som fattades. dagen efter gav jag mig ut för att utforska då jag aldrig varit i trollhättan förr. hittade "the wall of fame-gatan" tydligen. 
och lite fint gatuklotter. 

solen fortsatte att lysa även på tredje dagen och nu hade jag fått min cykel så tog den och satte mig nere vid vattnet med en bra bok. 3 timmar senare åkte jag hem igen.

men under dem tre timmarna hann småfåglar och till och med en anka göra min sällskap.

har även kommit på att den lilla vrån jag har vid min franska balkong är ett alldeles utmärkt ställe att sitta på en kudde, i solen, och dricka kaffe och läsa en bok. och det är ungefär det, plus träna, som jag har gjort. skolan börjar på måndag och imorgon får jag finbesök!

Kommentarer
Postat av: tyraelvira.blogg.se

haha, älskar klottret!

2013-02-07 @ 11:13:03
URL: http://tyraelvira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0